Nejlepší místa pro hraní šachů online – recenze geek

smilepoker/Shutterstock.com

Nemusíte být velmistr jako Bobby Fischer, abyste mohli hrát šachy. Sakra, ani nepotřebuješ vlastnit šachy. Vše, co potřebujete, je slušné připojení k internetu a jeden z těchto úžasných webových stránek pro online šachy, kde se můžete naučit hrát nebo zdokonalit své dovednosti proti ostatním hráčům.

Obecně řečeno, většina šachových stránek nabízí vyváženou škálu zdrojů pro hraní šachů a učení se, jak hra funguje. Nabízejí také možnosti hraní příležitostných hodnocených zápasů i turnajové hry. Stránky jsou také skvělé pro analýzu her a sledování živých přenosů profesionálů hrajících na globálních turnajích a většina z nich je kompatibilní s mnoha jazyky, protože šachy jsou mezinárodně oblíbenou hrou.

Noví hráči nebo ti, kteří chtějí zlepšit své dovednosti, by si měli vybrat web, který nabízí robustní výukové nástroje, od lekcí a hádanek po video tutoriály a trenéry taktiky. To vám pomůže zajistit, abyste nejen znali základy, ale naučili se myslet jako šachový mistr. A pokud to chcete brát vážně, některé weby mají dokonce profesionální trenéry, které si můžete najmout na pravidelné lekce, které vám pomohou trénovat taktiku, analýzu a strategii.

Skvělá komunita, lekce a živá videa: Chess.com

Domovská stránka chess.com s možnostmi hraní hry nebo registrace
Chess.com

Chess.com (zdarma, s prémiovými možnostmi) je jednou z nejlepších stránek pro hraní a učení se, jak hrát šachy. Můžete k němu přistupovat na webu nebo prostřednictvím aplikací pro iOS a Android. Stránka má fenomenální nástroje a funkce pro začátečníky i velmistry. (Dokonce můžete občas vidět pár hrát nějakou hru, jako Magnus Carlsen nebo Hikaru Nakamura.)

Stránka má spoustu možností pro živé hry a hry s umělou inteligencí a hádanky, turnaje a vzdělávací zdroje. Můžete snadno najít soupeře na vaší úrovni, bez ohledu na to, jaký to je, ať už chcete hrát hru v reálném čase nebo prostřednictvím korespondence. Můžete dokonce sledovat své umístění na žebříčku, který obsahuje statistiky pro tři miliony uživatelů webu.

Lekce s články jsou rozvrženy od úplného začátku (naučení se, jak pohybovat každým dílem) až po zvládnutí manévrů na úrovni (jako jsou pokročilé taktiky a vzory koncových her). Můžete také sledovat živé přenosy zkušených hráčů, recenzovat mistrovské hry a prohlížet si seznam šachových expertů (včetně velmistrů), které si můžete najmout jako svého šachového trenéra. Nebo pokud jste expert, můžete se připojit k Chess.com PRO Chess League nebo Speed ​​Chess Championship.

Základní členství je zdarma a umožňuje vám neomezeně hrát hry v reálném čase a ve stylu korespondence a účastnit se fór. Tři prémiové plány se pohybují v rozmezí od 2,42 do 8,25 $ měsíčně a poskytují vám přístup k dalším funkcím, jako jsou neomezené hádanky a lekce, herní zprávy a analýzy a neomezený přístup do videotéky. Ať už se rozhodnete upgradovat na placený plán nebo ne, Chess.com má neocenitelné zdroje, které by měly oslovit příležitostné i profesionální hráče.

Hrajte na Chess.com

Šachový server s otevřeným zdrojem: Lichess

Domovská stránka Lichess s možnostmi bleskové hry
Lichess

Další skvělá stránka pro trénink taktiky je Lichess (zdarma).

Je to server s otevřeným zdrojovým kódem, takže zde nejsou žádné reklamy ani prémiové paywally a na web můžete přistupovat online nebo prostřednictvím jeho aplikací pro iOS a Android. Můžete hrát hry proti kamarádovi nebo AI, nebo se zúčastnit švýcarských turnajů, denních nebo měsíčních turnajů Arena nebo simultánních exhibicí. Pokud jste začátečník, můžete se pustit do funkce Lichess’ Chess Basics, vyzkoušet si různé hádanky, cvičit a studovat, nebo si dokonce najmout zkušeného šachového trenéra.

Kromě standardních her umožňuje Lichess také varianty typů her jako Crazyhouse, Chess960, Kling of the Hill, Three-check, Antichess, Atomic, Horde a Racing Kings a můžete si nastavit vlastní parametry pro přírůstky a minuty na stranu. . Tato stránka má integraci s Twitchem, takže můžete sledovat streamování šachistů z celého světa, aniž byste museli stránku opustit. Můžete si také prohlédnout historické hry v knihovně webu nebo procházet fórum komunity a hledat informace o webu nebo hře.

Hrajte na Lichess

Turnaje a různé tréninkové zdroje: šachy24

Stránka Chess24 pro nastavení hry
šachy24

Přestože se z domovské stránky webu zdá, že je zaměřený na turnaje, chess24 (zdarma s prémiovými možnostmi) má ve skutečnosti také fantastické nástroje pro trénink. Mezi hrami je zde záložka pro sledování živých turnajů a dalších událostí, nebo můžete najít něco ke koupi v merch shopu na této stránce.

Noví hráči mají spoustu možností, jak se učit, jako jsou krásné šachové kurzy od chess24, série videí (s lekcemi od nejlepších hráčů), e-knihy, trenér taktiky a databáze a analýzy přesunů. Hrací zóna Chess24 usnadňuje hraní hry s možnostmi pro hraní hodnocených soupeřů s různými časovými kontrolami nebo v turnaji. K dispozici je žebříček hráčů, který se pravidelně aktualizuje, a trenér taktiky, který je k dispozici na webu i v aplikaci pro iOS.

Pro přístup k některým z těchto funkcí však budete muset upgradovat na jeden z prémiových plánů, které se pohybují od 9,90 do 14,99 $ měsíčně. Upgradováním získáte plný přístup ke všemu na webu, jako jsou e-knihy a videa, trénink taktiky, analýza her, živá prémiová školení od zkušených trenérů a další.

Hrajte šachy 24

Prémiové členství a rozsáhlé vzdělávací nástroje: Internetový šachový klub

Internetová šachová klubová domácí stránka s rysy místa a informacemi turnaje
Internetový šachový klub

Před Chess.com a Lichess existoval Internetový šachový klub (začíná na 9,95 dolaru měsíčně). Je to jeden z nejstarších šachových serverů na světě, a přestože se na něj dostaly jiné weby a ukradly trochu jeho hromu, ICC je stále vynikajícím místem pro hraní hry proti dalším skvělým hráčům, z nichž mnozí mají titul. Tato stránka běží na předplaceném a předplatném členství, ale nabízí bezplatnou 30denní zkušební verzi.

Internetový šachový klub je bohatý na možnosti učení a hraní šachů. Ačkoli vám registrace bezplatného účtu umožňuje hrát omezené bezplatné hry a přistupovat k více než 3 000 videolekcím na webu, upgradováním na placený plán z webu vytěžíte maximum. Odtud můžete hrát na celostránkových turnajích a turnajích s hodnocením USCF, navštěvovat šachové kurzy a cvičit ve výukovém centru ICC, sledovat světové elitní šachové turnaje a sledovat soutěže velmistrů.

Tato stránka obsahuje rozsáhlý seznam trenérů, které si můžete najmout, pokud potřebujete pomoci s budováním nebo vylepšováním vašich šachových dovedností. Stejně tak možnosti hry ICC jsou také robustní, s týdenními online turnaji, příležitostnými hrami s přáteli a oficiálními online ratingovými turnaji americké šachové federace.

Můžete doporučovat své přátele a vydělávat peníze, když se připojí, číst nejnovější zprávy o šachu a mluvit s ostatními hráči na fórech. Je tu dokonce i obchod s merch, kde si můžete ulovit všechny druhy šachových dobrot od oblečení a DVD až po desky a knihy. S ICC si můžete stáhnout klienta pro svá zařízení Windows, Mac, Kindle a Chromebook nebo prostřednictvím aplikací pro iOS a Android.

Zahrajte si na internetovém šachovém klubu

Studujte, sledujte a hrajte na všech úrovních: Playchess.com

Playchess domovská stránka s kulkou, bleskem a jinými turnajovými výsledky
Playchess.com

Playchess.com (zdarma s prémiovými možnostmi) provozuje ChessBase, který vytvořil populární šachový software. Nabízí všechny druhy možností, jak se zapojit do šachového světa, od tréninku a hraní až po studium a dokonce i sledování velmistrů hrajících na turnajích. Můžete si také prohlédnout profily ostatních hráčů, včetně profilů velmistrů, a zkontrolovat jejich herní tahy a statistiky.

Playchess má hry pro začátečníky, které vám mohou poskytnout omezený počet nápověd, nebo můžete hrát normální hru s prvky řízení času (jako kulka, blesk nebo pomalé hry) a bez nápověd. A pokud jste v podstatě profík, můžete naskočit do turnaje a (doufejme) vyhrát cenu. Stránka také nabízí rozsáhlou databázi více než osmi milionů her a dokonce vám umožňuje uložit si vlastní do cloudu pro pozdější analýzu.

Pro výuku nabízí stránka spoustu tréninkových videí, trénink taktiky a nástroj pro rozvoj a procvičování vašich otevíracích strategií. Přestože je tato stránka jedinou v našem srovnání, která nenabízí mobilní aplikaci, její knihovnu tréninkových nástrojů a herních možností rozhodně stojí za to vyzkoušet, bez ohledu na vaši úroveň nebo hodnocení.

Hrajte na Playchess.com