Recenze ASUS Chromebook Flip: Cenově dostupný, všestranný a superpřenosný notebook s Chrome [Video]

CHROMEBOOK-FLIP-WP

ASUS se ukazuje jako kompetentní společnost, která se vypořádává se všemi výzvami, kterým čelí tradiční výrobci spotřebních technologií v post-PC světě. Nedávno vydala několik skvělých smartphonů a nyní vydala fantastický notebook. The Chromebook Flip si mě získal.

Jistě si dokážete představit, že jako technický recenzent se nestává často, že bych propadl produktu jen na první dojem. Ale jakmile jsem vzal Chromebook Flip, zbožňoval jsem ho. Celokovová konstrukce vypadá a působí fantasticky. Jeho zaoblené rohy a jemné zkosení zadní strany směrem ke zkoseným hranám broušeným diamantem jsou krásné. Na spodní straně jsou všechny hrany a rohy zaoblené, což mu dodává opravdu přátelský vzhled a umožňuje pohodlné uchopení.

A co víc, reproduktory jsou ukryty pod dvěma dokonale kulatými mřížkami vyrobenými ze stovek malých opracovaných otvorů. Jedinečný je však právě pant. Obrazovka se otáčí o 360 stupňů a lze ji používat ve 4 různých režimech: režim notebooku, stanu, stojanu nebo tabletu. Protože je pant tak pevný, pevně drží prakticky v jakémkoli úhlu.

Disponuje velkorysým počtem portů a tlačítek. Na jedné straně jsou dva USB 2.0 porty, slot pro Micro SD kartu, 3,5mm jack a micro HDMI výstup. Na druhé straně je kolébka hlasitosti, tlačítko napájení/uspání a zdířka napájení. Mít tolik možností I/O na tak malém notebooku s Chromem je přinejmenším osvěžující.

Navzdory tomu, že se jedná o velmi malý notebook s 10,1palcovou obrazovkou, má klávesnice téměř plnou velikost a tlačítka jsou od sebe dostatečně rozmístěna, aby zážitek nebyl příliš stísněný. Šest řad kláves pokrývá téměř celou šířku Chromebooku a je umístěno v kovovém těle s nádhernou povrchovou úpravou z broušeného kovu. Všechna vyhrazená funkční tlačítka jsou umístěna v horní řadě a zahrnují klávesy pro zvýšení nebo ztlumení jasu obrazovky, zvýšení nebo snížení hlasitosti a přístup k uživatelskému rozhraní pro multitasking. V režimu tabletu je na obrazovce virtuální klávesnice a na boku kolébka hlasitosti.

Displej 1280×800 sice není tak úplně full HD rozlišení, ale je více než dostatečně ostrý. Ve skutečnosti jsem byl docela překvapen, jak dobrá je obrazovka. Na Chromebook, který stojí pod 300 $ za model s nejvyšší specifikací, je to skvělé. Barvy jsou přirozené a živé, lesklá povrchová úprava znamená, že nebudete mít sepraný vzhled, který někdy najdete na obrazovkách levných Chromebooků s matným povrchem. Při pohledu z různých úhlů ztrácí jas, ale celkově je to na pohled velmi příjemný panel. Text je ostrý a ostrý a video se téměř dokonale hodí na obrazovku s poměrem stran 16:10. S úhlopříčkou pouhých 10,1 palců může být příliš malý pro některé, kteří chtějí každodenní notebook, na kterém by mohli pracovat. Opravdu bych rád viděl 13palcovou verzi tohoto.

Na rozdíl od většiny notebooků a počítačů Chrome, které jsem používal, jsem neměl pocit, že by došlo k nějakým vážným kompromisům nebo nedostatkům. Vestavěný čtyřjádrový procesor Rockchip ARM si dobře poradí s většinou úkolů spolu se 4 GB RAM. Ani načítání graficky náročných webových stránek, jako jsou Mapy Google, nezpůsobilo žádné znepokojivé zpoždění a interakce s dotykovou obrazovkou byla dostatečně citlivá. Sem tam se při rychlém procházení stránkami nebo rychlém přibližování obrázků objevilo nějaké zadrhávání, ale nic, s čím bych nemohl žít. Od cenově dostupného notebooku neočekávám špičkový výkon, ale nečekal jsem, že bude až tak dobrý.

ASUS tvrdí, že Chromebook Flip má výdrž baterie 9 hodin. V závislosti na tom, k čemu to používáte, se k tomu přiblížíte. Pravděpodobně spíše 7-8 hodin v reálném životě, přičemž se bere v úvahu vybití baterie v pohotovostním režimu. Inzerovaný výkon baterie se nikdy ve skutečnosti nepřekládá do skutečného skutečného používání. Ale klidně bych si to vzal s sebou do práce na den a nabíječku bych nechal doma.

ASUS Chromebook Flip ukazuje, co je na trhu notebooků se systémem Chrome OS schopné. Můžete mít kvalitně vyrobený, pevný a všestranný počítač s ostrou obrazovkou a nemusíte za něj platit příliš mnoho. Pokud se dokážete vyrovnat s malým displejem, Chromebook Flip může být tím nejlepším, za co můžete utratit své těžce vydělané peníze. Můžete si je vyzvednout se 4 GB RAM za 279 $ v USA nebo 249 拢 ve Velké Británii.

Google Chrome

Google Chrome, dostupný pro Windows, Mac a Linux, je nejrozšířenějším desktopovým prohlížečem na světě. Od svého spuštění v roce 2008 se Chrome rozšířil na Android, iOS a je základem cloudového operačního systému.

Asus

Nexus 6MacBook Pro s Retina

Při získávání obsahu ze zdroje RSS došlo k problému. Zkusíme to znovu později